.Life.: FAMILY STORY 1 : SHOPPING BARANG SEKOLAA ADIK SAYA.

Sunday, December 19, 2010

FAMILY STORY 1 : SHOPPING BARANG SEKOLAA ADIK SAYA.

                                                           assalamualaikum :)

haloo kawan kawan ! ni second entry saya. arini nak cte pasal shoping barang sekolah. ahaaa ! macam bese lah akhir akhir bulan dsember mak ngn ayh masing2 brusaha nak cri duit utk shoping bju sekola dsebabkan dsakan anak anak yang sangat bersemangat untuk pergi ke sekolah dengan pakaian yang baru !lagi2 yang baru nak msok alam persekolahan. huhuhu :) semangat yang terlalu membara bagaikan api yang sedang marak. opss !TERmerepek sbntar. hahaha ok saya teruskan balek yer. nak dijadikan cerita adek adek saya ni sibuk ajak mak yayang saya shoping baju skola.non stop ! maybe mak yayang saya tuh da boring kot dengan dsakan anak bongsu yang bersemangat nak pergi skola. dan saya juga ikot boring nak mendengar nye. huhu (ceh ! mntang mntang da abis skola. berlagak ! ntah ntah saya pon sama cam adek saya kot kalo saya sekolah lagi. huhuhu) so, mak saya ni pun decide nak bli barang sekola tu petang tadi. tibe tibe mak saya sruh semua siap siap na pegi bandar kluang ! time tu malasnya saya na ikot. tapi disebabkan adek saya yang bongsu tue yang beriya iya. saya pon pergi bersiap lah. hahaha. kami sekeluarga pon bertolak pergi ke bandar kluang. anyway adek adek saya yang still bersekolah lagi ada 2 orang. yang laki form 5 next year and yang bongsu skali tu form 1. first kdai yang kiteorg pegi ialah kadai NAN YUAN. anyway kdai ni bole dkatakan terkenal la jugak. bukan terkenal sebab msok paper or tv . hehehe. terkenalnye sebab orang boleh tahan ramainya akan berkunjung kat situ and cari barang sekolah. kat kdai tu semua ada. semua pakaian sekolah !cakap je nak ape. bak kata iklan astro macam macam ada ! huhuhu. so adek adek ksayangan saya ni pon sebok memilih pakaian masing masing mngikut saiz tersendiri .yelaa takkan na pkai sama saiz pulak kan. hahha . lpas dah selesai berbelanja kat kdai tu, kteorng pon bergerak pergi ke kedai kasut pulak. ape ek nme kdai kasut ue. lupe laa. hehehe so, masing masing pon sebok lah pilih kasot mngikut citerasa masing masing. bile tngok dyowng bersemangat pilih kasot rase rindu pulak nak skola. huhu. mengada nye saya nih. hahhaha (ktawakan diri sendiri la pulak ! ) ok stop ktawa. huhuhu. ble da selesai smuanya, mak saya decide nak menikmati makanan di NASI LEMAK WORLD. hehhe. korang penah dengar ? mst pnah kot. ahaaa ! kami pon order makanan dan minuman kegemaran  masing masing. bile perut semua dah knyang and after my lovely father bayar bil. yelaa takkan na makan free lak. kami pon berangkat untuk pulang. lagipun mase tu dah magrib. so, kami pon pulang ke t6 semula. adek adek saya yang bersemangat na beli barang sekolah tu tersenyum riang dan dengan hati yang berbunge bunge sbab da dapat barang sekolah yang dyowang impikan ahaa ! :)

::adek saya yang ketiga
next year form 5::


::adek bongsu saya (ni laa yang semangat sangat tuh)
next year form 1::



p/s:kamu semua mesti blaja rajin rajin taw !
dont give up ! chill always k !


ok thats all.
bubyee :)     

                   

No comments:

 
© THIS IS YOURS!